A.A.S. Schade Service Blerick zet zich in voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt

A.A.S. wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans geven. Juist omdat deze mensen in een kleinere werkomgeving veel beter uit de verf komen. Voor onze schadeherstelbedrijven is dit een zinvolle maatschappelijke bijdrage en zorgt het voor verdere optimalisatie van bedrijfsprocessen. Klanten en leveranciers reageren positief en de schadeherstelteams worden hechter.

Hoe zet A.A.S. zich hiervoor in?

In het kader van de vierde strategische pijler ‘100% Betrokken’ stimuleert en faciliteert A.A.S. dit initiatief. Het hoofdkantoor staat schadeherstelbedrijven bij met raad en daad door kritische vragen te stellen, een stappenplan te delen en het voorwerk in een bemiddelingstraject te doen. Een groot aantal herstellers binnen het netwerk van A.A.S. heeft iemand in dienst met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Hoe gaat dit in zijn werk?

We vinden het belangrijk om voorafgaand aan de selectie aandacht te besteden aan de mogelijkheden om deze persoon te begeleiden en ondersteunen. Tijdens de selectieprocedure wordt gezocht naar geschikte kandidaten door criteria toe te passen waaruit blijkt of de functie bij diegene past en wat zijn of haar sterke punten en beperkingen zijn. Natuurlijk moet er ook een klik zijn, dus worden de uitgekozen kandidaten uitgenodigd voor een gesprek.

A.A.S. Schade Service Blerick doet mee!

Op dit moment heeft A.A.S. Schade Service Blerick een Wajonger in dienst. We vinden het fantastisch om te zien dat dit goed gaat en dat iedereen binnen het bedrijf blij is met deze werknemer!

OVERZICHT